بدتر از بی حجابی !

?آنچه که بدتر از بدحجابی است؛ #مسابقه‌ای است که برای #بدحجابی رواج پیدا می‌کند. بعضی‌ها شاید خودشان هم این‌قدر نخواهند بدحجابی کنند، ولی وقتی یک موجی در جامعه ایجاد می‌شود، مانند یک مد که رواج پیدا می‌کند، افراد نمی‌توانند خودشان را کنترل کنند، دچار جوّ می‌شوند و موج آنها را می‌برد.

?اگر کسی بدحجاب بود آنقدر بد نیست که بعضی‌ها مسابقه برای بدحجابی را در جامعه رواج می‌دهند. اگر چه بدحجابی خودش به رواج بدحجابی کمک می‌کند، اما نقش مؤثر رسانه‌های مُبلّغ و مروّج بدحجابی را نباید دست‌کم گرفت. فقط رسانه‌ها هم نیستند؛ بعضی از #سیاست_مداران وقتی کم می‌آورند، یا طمع به رأی بیشتر از استحقاق‌شان پیدا می‌کنند، به این موج دامن می‌زنند. چگونه؟ با تحقیر ارزش حجاب، با تحویل گرفتن بدحجابی، با نیش زدن به کسانی که طرفدار حجابند.

?گاهی از اوقات هم رفتار طرفداران حجاب ممکن است اثر سوء بجا بگذارد و بعضی‌ها را از سر لج‌بازی به مسابقه گذاشتن برای بدحجابی وادار کند.

?یکی از عوامل فرهنگ‌سازی در یک جامعه، انواع مسابقه‌هایی است که در جامعه رواج پیدا می‌کند و یا دست‌هایی آنها را رواج می‌دهند.
آدم‌های خوب و سالم همیشه امواج مثبت در جامعه ایجاد می‌کنند، موج‌هایی از مسابقه برای خوب شدن در جامعه ایجاد می‌کنند. مثلاً شهدا همیشه مردم را به مسابقه برای خوب شدن فرا می‌خوانند.

? علیرضا پناهیان ۹۴.۱۰.۱۸

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.