تیرهای شیطانی ...

بسم الله الرحمن الرحیم

 

?یکی از تیرهایی که شیطان به دل ما وارد میکند، گمان بد است. هم گمان بد به ذات اقدس اله و هم به مخلوق خداوند.

❇️سوره ی مبارکه ی حجرات آیه ی ۱۲:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ.
اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد از بسيارى از گمانها بپرهيزيد، كه پاره‏ اى از گمانها گناه است و جاسوسى مكنيد، و بعضى از شما غيبت بعضى نكند آيا كسى از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده‏ اش را بخورد از آن كراهت داريد [پس] از خدا بترسيد كه خدا توبه‏ پذير مهربان است.

❇️در روایت داریم،امام علی (ع) فرمود:
اگر نگاهتان به برادر مومنی افتاد و دیدید که او کار بدی میکند، فوراً گمانت را نسبت به او عوض کنید و نسبت به او بدگمان نشوید.

❇️میدانید چرا سوء ظن از اغوائات شیطانی است و از تیرهای شیطان است؟
به دلیل اینکه دل دارای اسراری است. اسرار این دل را فقط خداوند میداند، لذا شما نمی توانید به اسرار دل آنها پی ببرید، و به این دلیل که شما اسرار را نمی دانید، از این جهت شیطان وارد میشود و به حدی در دلت وسوسه میکند که شما نسبت به آن شخص بدگمان شوید.

✅پیامبر اکرم (ص) فرمودند:
از مواضع تهمت فاصله بگیرید.
در روایت دیگری داریم، حتماً بدانید که شیطان وقتی وارد خون شما شود من میترسم که این شیطان چنان بر شما وارد شود و غلبه کند که حتّی از وجود خودتان، از همسرتان و زندگی تان جدا شوید.

? مواظب باشید، گمان بد نسبت به کسی نبرید. و مواظب این تیرهایی که از جانب شیطان به شما وارد میشود، باشید.مواظب باشید که حیاء از چشمتان نرود و عقل قلبتان به هم نخورد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.