سرعت عمل درمطالعه

سرعت عمل درمطالعه (تندخوانی )

انسان همانگونه که درکارهای مختلف می تواند سرعت عمل داشته باشددرمطالعه نیز می تواند اینگونه باشد وعلاوه بر صرفه جویی دروقت ودستیابی به منابع فراوان ، درراه رشد وتعلی فکری وعلمی خویش گامهای بزرگی بردارد. براساس آمارارائه شده ، مردم ایران معمولا درهردقیقه 150 کلمه می خوانند ودر حدود 99% آنها بیش از 240 کلمه دردقیقه نمی توانندبخوانند که 240 کلمه دردقیقه تقریبا دو صفحه کتاب جیبی می شود.این کمی سرعت درخواندن به خاطر عدم آگاهی ازشیوه هی تند خوانی است.

مابایدمیدانی رابرای چشم در نظر بگیریم که چشم بتواند ، بیشتر ببیند وروشی اتخاذ کنیم که آنچه رامیبیند بفهمد. بایادگیری شیوه های تندخوانی واستفاده ی خوب ازاستعداد ها شخص قادر خواهد بود که در هر دقیقه 10 صفحه ودر یک ساعت 600 صفحه کتاب رابخواند.

دربدن هرانسانی علاوه بر نیروهای بالفعل نیروهایی بالقوه نیز وجوددارند که باید شکوفا شوندفردی که در دقیقه 240 کلمه می خواند باتمرین وممارست می تواند نیروی نهفته دروجودخودرابه جایی برساند که درهردقیقه 1200 تا1500 کلمه رابخواند.

 

اهمیت تندخوانی

باتوجه به اینکه درقرن حاضر ، حرکت به سوی کشف مجهولات و ناشناخته ها شتاب بیشتری بخود گرفته است وانسان کنجکاو می کوشد تادر کمترین زمان بیشترین مطلب رابیاموزد وبا سرعت بیشتری به تازه های عملی دست یابد وبادرنظر گرفتن فواید تند خوانی که بعدن مطرح خواهد شد ، می توان به اهمیت تند خوانی پی برد.در صورتی که شیوه های تند خوانی رابکارگیریم ، میزان مطالعه وفهم مطالب به 4 برابر افزایش خواهدیافت.

 

منبع :کتاب روشهای تسریع درخواندن ودرک ازمحمدحسین حق جو صفحه 17 و 18

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.